Webdesign Venlo - Scoor hoger in Google

Hieronder ziet u het zoekmachine optimalisatie scherm wat verschijnt als u een pagina of artikel wilt toevoegen aan uw website. Hieronder volgt een korte uitleg waarop u dient te letten.

  • Snippet voorbeeld (Dit is hoe uw pagina of artikel er in Google uitziet in de zoekresultaten. Het is erg belangrijk dat daar alles in voorkomt wat uw bezoekers moeten weten over het artikel of de pagina. De eerste indruk is het belangrijkste en bepaald of iemand op uw link klikt).
  • Focus zoekterm (Vul hier het belangrijkste zoekwoord in)
  • Seo titel (Vul hier de titel in hoe deze moet worden weergegeven in Google. Belangrijk is dat u het zoekwoord altijd in de titel laat voorkomen).
  • Meta-omschrijving (Vul hier in 156 tekens in waarover uw pagina, site of artikel gaat zodat dit uiteindelijk ervoor zorgt dat iemand beslist of hij op zoek is naar deze informatie en naar uw site gaat).

 

webdesign Venlo - SEO-optimalisatie

 

Dit is de basis wat je zelf kunt toepassen bij alle pagina’s en artikelen op je site. Je zult zien dat je op bepaalde punten veel beter in Google zult scoren dan voorheen. Later zullen wij uitgebreider op deze materie ingaan.

Veel succes!

 

 

 

 

 

Verbeter uw site met WordPress Seo en scoor hoger in de Google zoekresultaten

Iedereen wil een hogere ranking in de zoekresultaten hebben. Het liefst staat iedere ondernemer of particuliere website eigenaar op de eerste plek in de Google zoekresultaten. Vooral voor bedrijven kan het verschil tussen plek 1 en plek 2 duizenden tot tienduizenden euro’s per jaar aan omzet verschillen. Als u uw website optimaliseert volgens de richtlijnen en voorbeelden in dit artikel, zult u al snel hogere rankings en meer bezoekers/klanten krijgen. Zoekmachine optimalisatie is van groot belang om goed gevonden te worden.

Hoe scoor ik hoger in Google met mijn website?

U gaat pas hoger scoren in Google als uw website voldoet aan een aantal voorwaarden die Google hanteert. Hieronder sommen we een paar belangrijke punten op waar zoekmachines naar kijken als ze uw site indexeren.

  • Snelheid website
  • Mobiel vriendelijk
  • Logische indeling
  • Sitemap
  • De titel van de pagina
  • Meta-tags
  • Zoekwoorden
  • De datum van de laatste wijziging
  • De naam van ingevoegde bestanden
  • De domeinnaam
  • “alt” tags
  • De inhoud van de pagina’s
  • Interne links
  • Het aantal websites dat naar de site van u linken

Dit zijn de hoofdzaken waar Google naar kijkt als ze uw website indexeren en beoordelen. In deze beoordeling nemen ze mee of de content en teksten uniek zijn ten opzichte van een gelijkwaardige website. Content is KING. Ik adviseer iedereen om veel relevante informatie te schijven over uw werkzaamheden of product. Hoe meer relevante tekst er op uw website te vinden is hoe beter u scoort in Google. Het is van belang dat u waarde biedt aan uw bezoekers.

WordPress SEO by Yoast

Om het zo simpel mogelijk te houden gaan we niet al te veel in op de materie rondom zoekmachine optimalisatie. Het is te veel werk en ik kan wel 10 boeken volschrijven over zoekmachine optimalisatie.

Joost van de Valk is een expert op het gebied van zoekmachine optimalisatie en heeft met zijn bedrijf een gratis WordPress plugin gemaakt die u gratis hier kunt downloaden.

Deze handige plugin installeren wij bij iedere klant van ons. Puur omdat dit een winst oplevert voor uw ranking in Google. Tevens leert u zo de basis van zoekmachine optimalisatie onder de knie te krijgen. Heeft u de plugin nog niet dan kunt u deze in uw beheeromgeving bij plugins zoeken en installeren. Hieronder laat ik u zien hoe u zelf pagina’s en artikelen kunt optimaliseren, zodat deze voldoen aan de eisen van Google voor zoekmachine optimalisatie.

U zult zien dat bij ieder pagina of artikel wat u wilt toevoegen dat daar een extra optie veld is toegevoegd. Hieronder ziet u een screenshot van de zoekmachine optimalisatie voor dit artikel. In onderstaand screenshot ziet u de titel, tekst en informatie over het artikel. rechts bij publiceren ziet u een groen bolletje met goed erbij. Dit bolletje is rood, oranje of groen. U heft een pagina goed geoptimaliseerd als het bolletje groen is. Wilt u meer informatie over wat u eventueel moet verbeteren dan kunt u op Pagina analyse klikken, in screenshot 2 ziet u dit tabje. Zorg altijd dat de titel van de pagina of het artikel samenvat waarover uw pagina of artikel gaat.

Hieronder ziet u het zoekmachine optimalisatie scherm wat verschijnt als u een pagina of artikel wilt toevoegen aan uw website. Hieronder volgt een korte uitleg waarop u dient te letten.

  • Snippet voorbeeld (Dit is hoe uw pagina of artikel er in Google uitziet in de zoekresultaten. Het is erg belangrijk dat daar alles in voorkomt wat uw bezoekers moeten weten over het artikel of de pagina. De eerste indruk is het belangrijkste en bepaald of iemand op uw link klikt).
  • Focus zoekterm (Vul hier het belangrijkste zoekwoord in)
  • Seo titel (Vul hier de titel in hoe deze moet worden weergegeven in Google. Belangrijk is dat u het zoekwoord altijd in de titel laat voorkomen).
  • Meta-omschrijving (Vul hier in 156 tekens in waarover uw pagina, site of artikel gaat zodat dit uiteindelijk ervoor zorgt dat iemand beslist of hij op zoek is naar deze informatie en naar uw site gaat).

Dit is de basis wat je zelf kunt toepassen bij alle pagina’s en artikelen op je site. Je zult zien dat je op bepaalde punten veel beter in Google zult scoren dan voorheen. Later zullen wij uitgebreider op deze materie ingaan.

Veel succes!

 

Claim een toppositie in Google

Onze zoekmachine specialisten zorgen ervoor dat uw website een toppositie claimt in de Google zoekmachine op de zoekwoorden die voor uw onderneming relevant zijn. Maak een afspraak en laat u overtuigen door onze expertise en kennis.

Neem contact op